👉 برای مشاهده اخبار باید اینجا را کلیک کنید👉� - صفحه اصلی اخبار صنعت کاشی و سرامیک کشور با به روزترین اخبار صنعت کاشی

👉 برای مشاهده اخبار باید اینجا را کلیک کنید👉� - صفحه اصلی اخبار صنعت کاشی و سرامیک کشور با به روزترین اخبار صنعت کاشی

سامان کاشی و کارگران اخراجی این کارخانه در چه وضعیتی هستند؟👈

اجرت تقریبی کاشی کاری در سال 99 چقدر است - اجرت اجرای مصالح ساختمانی؟👈

پژوهشگاه کاشی و سرامیک در قطب سرامیک کشور !!!👈

دایرکتوری جامع صنعت کاشی و سرامیک کشور - اطلاعات تمامی شرکت های تولیدی کاشی و سرامیک!👈

استانداردهای کاشی و سرامیک به صورت فایل پی دی اف!!! 👈

نانو پودر برای آنتی باکتریال کردن سطح کاشی - تکنولوژی تولید کاشی آنتی باکتریال👈

 

کاشی و سرامیک ایران کالای محبوب در پاکستان

'محمد امین لاسانی' فعال اقتصادی صنعت کاشی و سرامیک پاکستان که اخیرا برای شرکت در نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک به تهران سفر کرده بود، پس از بازگشت به اسلام آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار خرسندی از سفر خود به جمهوری اسلامی ایران گفت:در سفر به تهران از نزدیک با تولیدات صنعت کاشی و سرامیک آشنا شده و با مسئولان شرکت های فعال ایرانی در این زمینه گفت و گو کردیم.
نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران رویدادی تخصصی و معتبر در حوزه کاشی و سرامیک است که همه ساله با حضور فعالان این صنعت برگزار می شود.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت کاشی و سرامیک ایران با نام تجاری (cerafair) از هجدهم تا بیست و یکم تیرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران با نام
(CERAFAIR) یکی از سه نمایشگاه بزرگ و معتبر این حوزه در منطقه می باشد که با بیش از 20 سال سابقه، شرکت های معتبر داخلی و خارجی را دور هم جمع می کند.
این فعال اقتصادی پاکستان اضافه کرد:بیش از 50 بازرگان سرشناس پاکستان با همکاری مطلوب سرکنسولگری ایران در کراچی و رایزن بازرگانی ایران در این کشور در نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک تهران شرکت کردند.
وی با قدردانی از همکاری 'مراد نعمتی زرگران' رایزن پیشین بازرگانی ایران در پاکستان در خصوص اعزام فعالان اقتصادی صنعت کاشی و سرامیک پاکستان به ایران گفت:بازار ایران در این صنعت جایگاه خوبی دارد و هیات اعزامی از پاکستان در سفر خود از نزدیک با ظرفیت های موجود آشنا شد.
کاشی و سرامیک پس از قیر و نفت، دومین کالای صادراتی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان است و صادرات این محصولات به این کشور همسایه فرصت مناسبی برای رونق تولید و افزایش توان صادراتی تولید کنندگان و صادر کنندگان کشورمان عنوان می شود.
میزان مصرف کاشی و سرامیک سالانه پاکستان بر اساس آمارها، 100میلیون مترمربع برآورد شده که تنها 20 میلیون مترمربع از این میزان در پاکستان تولید شده و 80 میلیون مترمربع آن از کشورهای دیگر وارد می شود.
پاکستان و جمهوری اسلامی ایران اخیرا برای تبادلات کالا و محصولات غذایی تا سقف 5 میلیارد دلار در سال توافق کردند.
'محمد امین لاسانی' همچنین با تشریح ظرفیت های ایران و پاکستان در توسعه تجارت کاشی و سرامیک، ادامه داد:با توجه به تقاضای زیاد کاشی و سرامیک ایرانی، تبادلات بازرگانی بین دو کشور در این حوزه می تواند در مسیر مثبتی افزایش یابد.
رئیس انجمن بازرگانان کاشی و سرامیک پاکستان با اظهار ناخرسندی از نبود تبادلات مالی مستقیم بین دو کشور، گفت: نبود ارتباط بانکی مستقیم بین دو کشور خسارت زیادی در حوزه تبادلات تجاری وارد کرده است.
این فعال عرصه تجارت کاشی و سرامیک پاکستان ادامه داد:بازرگانان پاکستانی خواهان اجرای معاهده تجارت مستقیم بین دو کشور هستند، تا از این طریق تاجران هر دو کشور بیشتر از فرصت های موجود بهره مند شوند.
وی اظهار امیدواری کرد که مسئولان دو کشور هر چه سریع تر برای رفع موانع اقدام کنند.
این تاجر پاکستان افزود:هیات پاکستانی پس از حضور در نمایشگاه بین المللی در تهران، عازم استان یزد شدند و از نزدیک از کارخانه های تولید کاشی و سرامیک بازدید کرد.
محمد امین لاسانی در پایان سخنانش با بیان کیفیت بالای تولیدات کاشی و سرامیک ایران گفت:کاشی و سرامیک ایرانی در بازار پاکستان جای خود را باز کرده است و بیشتر مردم ترجیح می دهند از کاشی ایرانی برای ساخت منازل مسکونی استفاده کنند.
به گزارش ایرنا در نمایشگاه امسال تهران، جدیدترین تولیدات، تجهیزات و صنایع مرتبط به این صنعت ارائه می شود و همچنین نشست های تخصصی و کارگاه علمی با حضور استادان، کارشناسان و صنعتگران حوزه کاشی و سرامیک و حضور چند هیات اقتصادی و بازرگانی از کشورهای منطقه خاورمیانه برگزار شد.
هیاتی از تجار و بازرگانان پاکستان پس از بازدید از خط تولید چند کارخانه کاشی و سرامیک یزد، در نشست مشترک با مدیران و اعضای انجمن این دو محصول برای خرید تولیدات این استان آمادگی خود را اعلام کردند.
معاون استاندار یزد نیز در دیدار با بازرگانان پاکستانی با بیان اینکه 800 نوع کالای متنوع از جمله برخی برندهای معروف در این استان تولید می شود ، خطاب به تجار پاکستانی یادآور شد: مطمئن باشید برای تجارت کاشی و سرامیک ، هیچ جایی بهتر و مطمئن تر از یزد پیدا نخواهید کرد.
'علی زینی وند' افزود:یزدی ها افرادی مورد اعتماد، با صداقت و دقیق در کار، تولید و معامله هستند و دولت نیز از فرآیند تجارت در این استان حمایت می کند.
میزان تولید کاشی و سرامیک کشور 550 میلیون مترمربع است که بیش از نیمی از آن در استان یزد تولید و روانه بازار می شود.
در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت کاشی و سرامیک تهران در سال 96 ، حدود 300 شرکت مختلف از ایران و کشورهایی نظیر ایتالیا، آلمان، هلند، اسپانیا، بلغارستان، جمهوری چک، چین و کره جنوبی در این رویداد بزرگ صنعت ساختمان شرکت کردند

https://www.instagram.com/ceramic.sakhteman

http://www.irna.ir/fa/News/82979251

صفحه اینستاگرام سرامیک و ساختمان

اخبار بیشتر در زمینه کاشی و سرامیک

شرکت کاشی و سنگ پرسپولیس، که از سال 1386 فعالیت خود را در صنعت کاشی و سرامیک آغاز کرده است، محصولات خود با بدنه سفید را روانه بازار کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این شرکت مراجعه نمایید:

http://www.persepolistile.ir/pages/about-us

https://www.instagram.com/ceramic.sakhteman

صفحه اینستاگرام سرامیک و ساختمان

اخبار بیشتر در زمینه کاشی و سرامیک

تاکید بر تعامل بیشتر دولت با تولیدکنندگان کاشی و سرامیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، در نشست فوق العاده انجمن کاشی وسرامیک کشور که در یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد ، آخرین راههای تداوم تولید و عبور از بحران و تامین مواد اولیه این صنعت بررسی شد . نائب رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور در این نشست گفت : دولت باید به صنعتی که دراستان یزد با تولید 50درصد ظرفیت تولید کاشی و سرامیک کشور را به خود اختصاص داده است و 30 درصد جمعیت استان در این صنعت فعالیت دارند توجه کند. نصرالله شریف فرد با بیان اینکه اگر این صنعت به هردلیلی با مشکل مواجه شود کل استان را تحت الشعاع قرار خواهد داد افزود : اعضای هیئت دولت و مجلس اگر قرار است درباره این صنعت تصمیم بگیرند باید یک نظرخواهی هم از انجمن سرامیک کشور انجام دهند . وی با اشاره به تعطیلی 24 واحد تولید کاشی در کشور گفت : بدون حمایت دولت ممکن است این اتفاق در استان یزد هم رخ دهد . وی افزود : یکی از مشکلات اساسی ما تصمیمات نسنجیده برخی از مسئولان است که باعث مشکل یا توقف تولید می شود. نائب رئیس انجمن کاشی وسرامیک کشور افزایش تعرفه گمرک ،رنگ دیجیتال و ممنوع شدن وارادت گلوله لعاب و برخی مواد اولیه و تاثیر آن در افزایش قمیت تمام شده را از مشکلات این صنعت عنوان کرد و گفت :خوشبختانه این مشکل با تلاش انجمن رفع شده است ، اما دولت اگر در کنار تولید کننده قرار نگیرد و به خواسته هایش گوش نکند به زودی شاهد ورشکسته شدن واحدهای تولیدی خواهیم بود. شریف فرد با اشاره به فعالیت بین 200 تا 900 نفر پرسنل درهریک از واحدهای تولید کاشی وسرامیک گفت:امروزبامعضل نوسان ارز و قوانینی که بعضی مواقع نسنجیده گرفته شده است قرار داریم که باید این مشکلات از پیش روی این صنعت برداشته شود . مدیرگروه تاپ سر هم با اشاره به شرایط حاکم در بازار و تغییرات نرخ ارز و بی ثباتی های که درتامین برخی ازمواد اولیه استراتژیک این صنعت وجود دارد گفت : اعتقادمان براین است که قطعا شرایط نرخ دلار بالا می تواند بعنوان یک فرصت برای صادرات تلقی شود. مرتضی صفدری زاده افزود:متناسب باشرایطی که درمصالح صنعت ساختمان حاکم است می توان فزونی عرضه را برتقاضا با صادرات مدیریت کرد. وی گفت : اگرمعاملات به سمت و سوی نقدی برود و صادرات هم براساس دلار معامله شود و ارزآوری ویژه ایی درشرایط کنونی برای کشور به ارمغان بیاورد ، صنعت کاشی و سرامیک کشور هم می تواند در حمایت از دولت و سیاست های ارزی دولت نقش ایفا کند

http://www.iribnews.ir

 

https://www.instagram.com/ceramic.sakhteman

صفحه اینستاگرام سرامیک و ساختمان

اخبار بیشتر در زمینه کاشی و سرامیک

!!!یزد مطمئن‌ترین محل برای تجارت کاشی است/دست دلالان کاشی کوتاه می‌شود

به گزارش ایسنا- منطقه یزد، «علی زینی‌وند» در نشستي كه در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، با اشاره به مشترکات فرهنگی و مذهبی و تاریخی کشورهای ایران و پاکستان، اظهار کرد: با توجه به ارتباط بسیار نزدیک مردم یزد و پاکستان و همچنین حضور حدود پنج هزار نفر یزدی در این کشور، یزد می تواند مکان مناسبی برای گسترش تجارت و بازرگانی میان کشورهای ایران و پاکستان باشد. وی با بیان این که حدود 70 واحد کاشی در استان فعال و 40 واحد در حال ساخت و آماده بهره‌برداری است، افزود: میزان تولید کاشی و سرامیک کشور 550 میلیون مترمربع است که بیش از نیمی از آن در استان یزد تولید و روانه بازار می‌شود. این مسئول با اشاره به فعالیت 20 هزار نفر در واحدهای تولید کاشی و سرامیک استان نيز گفت: استان یزد به عنوان بزرگترین استان تولید‌کننده این محصول در ایران و همچنین نهمین تولید کننده محصول کاشی و سرامیک در دنیا به فعالیت جوانان تحصیل‌کرده برای بروزرسانی فعالیت‌های علمی در صنعت کاشی نیاز دارد. وی با اشاره به اهمیت جایگاه انجمن کاشی و سرامیک یزد در کشور و وثوق آن از سوی مسئولان، تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که تاجران پاکستانی از آن انتقاد دارند، ناشی از وجود دلالان، تعرفه‌های بالا و خرید از مبادی غیررسمی است. زینی‌وند با بيان اين كه راه حل این کار در دست بازرگانان پاکستانی است، گفت: به همین دلیل و برای کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت محصولات، جلوگیری از کلاهبرداری و حفظ سرمایه آنها، باید گروه یا فردی را به عنوان نماینده خود برای هماهنگی با انجمن کاشی استان یزد معرفی کنند. وی با تاکید بر لزوم هماهنگی تاجران با دولت پاکستان برای کاهش تعرفه‌ها بیان کرد: وعده همکاری پس از هماهنگی با دولت ایران برای تسهیل صدور کاشی و سرامیک و سایر محصولات استان به تجار و بازرگانان حاضر در نشست داده شد. این مسئول با اشاره به تنوع 800 نوع کالا به ویژه برخی برندهای معروف استان، تصریح کرد: یزد مطمئن‌ترین محل برای تجارت کاشی و سرامیک است. زيني‌وند در پايان یادآور شد: یزدی‌ها افرادی مورد اعتماد، با صداقت و دقیق در امور کاری مانند تولید و معامله هستند و دولت نیز از فرآیند تجارت در این استان حمایت خواهد کرد.

http://yazd.isna.ir

https://www.instagram.com/ceramic.sakhteman

صفحه اینستاگرام سرامیک و ساختمان

اخبار بیشتر در زمینه کاشی و سرامیک

کارگران کاشی نیلو در انتظار تعیین تکلیف

رونق دوباره کارخانه کاشی نیلو و بازگشت کارگرانش به عرصه فعالیت ازجمله انتظاراتی است که از زمان ورود سرمایه‌گذار جدید به این کارخانه شکل‌گرفته است. به گزارش ایمنا، کارخانه‌ای با سابقه‌ای نزدیک به ۴۰ سال که مدت‌زمانی است درگیر بحران شده است و بحران به‌جایی ختم شد که بزرگ‌ترین صادرکننده کاشی در کشور، مدت‌ها به حالت تعطیلی درآمده بود تا امروز که تعدادی اندک از خطوط تولید کارخانه راه‌اندازی شده و شرایطی جدید برآن حاکم شده است. کارگران کاشی نیلو در انتظار تعیین تکلیف آن‌ گونه که رئیس اتحادیه کشوری کاشی و سرامیک خبر می‌دهد بسیاری از کارخانه‌های کاشی و سرامیک به دلیل نبود نقدینگی و رکود زیاد در آستانه ورشکستگی قرارگرفته‌اند. به گفته این مسئول، رکود موجود در این صنف در طول ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. در این میان تعطیلی کارخانه کاشی نیلو اصفهان هم یکی از همین موارد است که با اعتراضات بسیاری از سوی کارگران در سال‌های اخیر مواجه بوده است. درواقع از آذرماه سال ۹۴ که خبر تعطیلی کارخانه کاشی نیلو منتشر شد، تا کنون بیش از ۲ سال می‌گذرد و دراین مدت، بسیاری از کارگران باسابقه‌اش با حقوق معوقه و بدون بیمه بلاتکلیف مانده‌اند. کارگرانی که تا به‌ حال چندین دفعه دست به اعتصاب زده‌اند و هر بار با وعده‌هایی چون ورود سرمایه‌گذار جدید، تزریق نقدینگی برای پرداخت معوقات کارگران و بازگشت به کار کارکنان، امیدوار به آینده و بازگشت به کارشده‌اند و در این ماه‌های اخیر نیز با ورود سرمایه‌گذار جدید به این کارخانه بسیاری در انتظار خبرهایی خوش هستند. سعیدی که یکی از کارکنان این کارخانه است در گفت‌وگو با «ایمنا» با انتقاد از بیکاری و نپرداختن حقوقش می‌گوید: مسئولان سابق این کارخانه به دلیل سوء مدیریت، با مشکلاتی مانند کاهش فروش، عدم توانایی پرداخت قبض‌های سنگین حامل‌های انرژی، تأخیر در پرداخت حقوق و مزایای نیروهای شاغل و بازنشسته روبرو شدند و درنهایت اقدام به تعطیلی خطوط تولید و اخراج بسیاری از کارگران با سابقه کردند. درحالی‌که در طول این سال‌ها کارکنان این مجموعه با تعداد حدود ۶۷۰ نفر، با نهایت صداقت مشغول به فعالیت بودند و سودآوری چشمگیری برای شرکت داشتند اما از زمانی که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد به‌تدریج مشکلات هم آغاز شد. کار گری دیگری می‌گوید: در این سال‌ها مدام وعده حل شدن مشکلات داده می‌شود، بدون آنکه اقدامی اساسی انجام شود. به گفته این کارگر پس از تعطیلی کامل کارخانه در ۲ سال گذشته عده‌ای تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند در صورتی‌که قرار گرفتن در شرایط بیکاری و استفاده از بیمه بیکاری برای کارگران استانی صنعتی چون اصفهان خوشایند نیست. اکنون نیز مدت‌زمانی است که کارخانه به سرمایه‌گذار جدید واگذارشده است و ما همچنان در انتظار تعیین تکلیف هستیم. پرداخت بخشی ازمعوقات جاری صالحی معاون سیاسی _ اجتماعی فرمانداری فرماندار نجف‌آباد با اشاره به تلاش مسئولان شهرستان و استان در راستای حل مشکلات کارگران و رونق تولید در کارخانه کاشی نیلو از ورود سرمایه‌گذار جدید به این کارخانه خبر می‌دهد و ابراز امیدواری می‌کند با راه‌اندازی خطوط جدید همه کارکنان به کار بازگردند. وی در رابطه با کارکنان کاشی نیلو اضافه می‌کند: در شرایط کنونی حدود ۴۰ نفر که نیروی رسمی بودند درحال فعالیت در کارخانه و تعداد ۳۰۰ نفر هم درحال دریافت بیمه بیکاری هستند. به گفته این مسئول فعلاً بخشی از معوقات جاری کارکنان پرداخت‌شده اما هنوزمعوقات قبلی باقی مانده است. صالحی خاطرنشان می‌کند: سعی همه مسئولان مربوطه در رابطه با کارخانه کاشی نیلو آن است که ضمن پرداخت مطالبات کارگران، خطوط تولید به شرایطی مناسب برسند تا کارگران نیز دوباره مشغول به فعالیت شوند. مسئولان چاره‌اندیشی کنند احمدرضا معینی رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان نیز بزرگ‌ترین مشکل فعلی کارکنان این کارخانه را قطع بیمه می‌داند. وی در گفت‌وگو با ایمنا می‌گوید: به جز معوقات ۳۲ ماهه کارکنان نیلو، تقریباً یک سال از قطع بیمه این کارکنان می‌گذرد و از اواخر سال گذشته هم بیمه کارکنانی که درحال فعالیت بودند قطع شد، مشکلات چنین کارخانه پر سابقه خوش‌نامی که از صادرکنندگان سرامیک به کشورهای اروپایی بود از زمانی شروع شد که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد و به تدریج به دلیل نبود مدیریت صحیح دچار مشکل شد، تا جایی که حتی طلب تأمین اجتماعی هم از سوی مسئولانش پرداخت‌نشده است. معینی ادامه می‌دهد: باوجود چنین شرایطی اخیراً سرمایه‌گذار جدیدی وارد این کارخانه شده که البته او هم با وعده‌هایی وارد شد و تعهداتی به او داده‌شده بود که بر اساس آخرین اطلاعاتم نه‌تنها این تعهدات اجرایی نشده‌اند بلکه اکنون با فشار دادگستری برای رسیدگی به ۶۰۰ پرونده از کارکنان این کارخانه مواجه شده است. وی خاطرنشان می‌کند: در هر صورت برای رفع مشکلات کارخانه و بازگشت به مسیر تولید ضرورت دارد مسئولان مربوطه با همکاری با سرمایه‌گذار جدید، در اندیشه راهکاری اساسی و جدی برای خروج کارخانه از رکود و بازگشت به چرخه تولید باشند. چرا که کارگران بیکار این کارخانه در شرایطی دشوار به سر می‌برند. معینی ادامه می‌دهد: زمانی که کارگری حقوق یک ماهش به تأخیر می‌افتد با مشکلات بسیاری روبروی می‌شود، حال قابل‌تأمل است این کارگران که چند ماه و برخی هم چند سال است حقوقی دریافت نکرده‌اند با چه شرایطی دشواری دست‌ به‌ گریبان هستند.

http://esfahanemrooz.ir

 

https://www.instagram.com/ceramic.sakhteman

صفحه اینستاگرام سرامیک و ساختمان

اخبار بیشتر در زمینه کاشی و سرامیک

آپارات

ما را در شبکه اجتماعی ویدیویی آپارات دنبال نمایید و از ویدئوهای نشریه لذت ببرید

https://www.aparat.com/ceramist

سرامیک و ساختمان

Follow us in all social media pages of C&S magazine

نشریه تخصصی صنعت کاشی

تماس با ما 021-44487812 الی 4

 

Image Image Image Image